15 грудня 2023

Вступ до світу письменницької майстерності. Моя історія та навички, які мені допомагають

 Моє вітаннячко! Розпочинаю челендж. Ми разом з чатом jpt підібрали 50 тем, які мені цікаво буде розкрити в своєму блозі. Саме за це і беруся. Розпочинаючи з сьогоднішнього дня, тричі на тиждень в блозі буде виходити допис. Тематика письменництво, мережевий маркетинг та саморозвиток. Про те, як покращити навички в цих сферах, а також як суміщуються вони між собою. Блог буде цікавим тобі, якщо ти пишеш художню літературу, провадиш бізнес в інтернеті, прагнеш ставати дедалі краще та маєш багато різнопланових інтересів.




Письменництво в моєму житті

Будь-яку оповідь краще починати з передісторії, тому і я почну з самого початку.

Фантазія з дитинства багато важила в моєму житті. Як і будь-яка дитина, я любила казки і мультики, але більше за все мені подобалося вигадувати історії. Друзі обожнювали ігри зі мною, бо кожного разу я вигадувала новий цікавий сюжет. То ми були куріпками, які гніздилися у лузі, то ліпили динозаврів зі смоли, а наступного разу з дощечок робили піратські кораблі.

Вдома я також увесь час грала. Прибираючи в квартирі, я уявляла себе служницею у замку. А після того принцесою, яка всупереч бажанню батьків стає розбійницею. Коли я підросла, мої історії підросли зі мною. Я продовжувала грати у шпигунів та вбивць. Тоді ж вперше виникло бажання записати свої історії.

Але була я така непосидюча, що в мене просто не вистачало терпіння на щось довше за оповідання на дві-три сторінки. Але задуми мої завжди були ну дуже масштабними, тому так і не досягнувши результату, я сварила себе за слабкість, а отримавши розгромний відгук від бета-рідера розчарувалася в собі як в авторі.

Тим не менше, повністю відмовитися від письменництва я не змогла. Вже більше не мріючи про публікацію своїх робіт, я тихенько писала "в стіл". З віком з'явилася потрібні для кожного митця посидючість і впертість, які і дозволили мені завершити свою першу книгу.

Коли вже пізно починати писати книжки

Завершена книга була наче здоланою вершиною, добре підняла мою самооцінку, але на цьому все. Цій історії не судилося побачити світ. Як і мені вже пізно було ставати письменницею. Так я вважала, хоча в голові юрбилася нова ідея, яка потроху формувалася в цікавий сюжет. Але я боялася розпочинати роботу, тобто боялася її не завершити. А передумови для цього були: чоловік і двоє дітей (молодшому не виповнилося і року), цілий будинок усілякої живності і повна відсутність будь-яких сил: фізичних, душевних чи ментальних.

Відверто кажучи, в той час я почувалася нещасною, більше того - загнаним в глухий кут пацюком... Та насправді я часто марно сварюся на свою долю. Бо мені зазвичай щастить. І тоді також пощастило. Я прийняла участь в тренінгу за книгою Джулії Кемерон "Шлях митця". Без перебільшення ці 12 тижнів змінили моє життя.

Я отримала декілька осяянь. Але головне - прийшло розуміння того, що запізно буде лише коли я помру, а також прийшла впевненість, що мені під силу пройти цей шлях. Адже у мене є всі основні навички митця. Єдине, чого в мене на той час не було - досвіду.

Які навички допомагають мені в письменництві

Всі люди абсолютно різні, тому й методи роботи в митців різні. Але я можу поділитися тим, що допомагає і розвивається у мене. Ти спробуй. Якщо підійде, буду рада.

Фантазія

Хочу наголосити, що твоя уява - це не вроджений талант. Як і будь-яка інша річ в нашому житті, вона розвивається, якщо нею регулярно користуватися. Спробуй складати короткі описи або сцени за участю різних людей чи навіть предметів. Наприклад, описати почуття склянки. Як на мене доволі цікава вправа.

Уважність

Я маю на увазі ту навичку, яка дозволяє тобі помічати найтонші прояви у цьому світі. Для розвитку її можна вдумливо слухати музику, куштувати їжу та напої, пройтися звичним маршрутом з камерою, уважно спостерігати за виразами облич, рухами і навіть власними почуттями. Так ти будеш знати, що склянка стукає, а не дзенькає, коли її ставиш на стіл, а абрикос має гіркуватий присмак і трішечки дере горло під час ковтання.

Посидючість

Я вже писала вище, що відсутність саме цієї навички дуже довго заважала мені. Для її тренування я використовую таймер, розклад і планування.

Швидкий друк

Якщо твої пальці не встигають за ходом твої думок, то в процесі написання "та сама" думка може відлетіти ще до того, як буде закріплена в друкованому тексті. Якщо рукою ти пишеш швидше, ніж друкуєш, то поки швидкість не збільшиться, рекомендую писати від руки. Також можна використовувати голосовий ввід або просто диктофон. В будь-якому разі, в процесі роботи твоя швидкість збільшиться. Пришвидшити навчання можна за допомогою курсів сліпого друку.

Грамотність

Як стверджують деякі автори, в тому числі й достатньо відомі, ця навичка для автора зовсім не обов'язкова. Адже є редактори, є коректори. Але особисто для мене грамотність є дуже важливою. А для творів самвидаву вважаю її ключовою. Звісно, сюжет та цікава оповідь на першому місці, але якщо читач раз-у-раз спотикається об помилки в тексті, враження від прочитання псується. Для мене, красивий тест - це повага до читача. І мені дуже приємно читати відгуки, де відзначають грамотність моїх текстів.

Великий словарний запас

Наша мова надзвичайно багата, тому не користуватися всіма її можливостями та сама неповага до читача. Також я бачу роль автора художньої літератури в тому, щоб м'яко збагачувати словарний запас читача. Тому такі дрібниці, як різниця між відкривається, відчиняється, розгортається та розплющується письменниці потрібно знати.

Робота з текстом

Як знайти ідею? Як побудувати сюжет? Як зробити персонажа живим? Яким чином вибудовується сцена? Про що повинні говорити діалоги? Відповіді на всі ці питання приходять з навчанням, але тільки практика забезпечує легкість виконання всіх етапів роботи з текстом.

Планування

Планувати я почала ще задовго до початку написання своєї першої книги. Саме ця навичка допомогла мені одночасно активно працювати над книгою, навчатися та розвивати ту ж саму посидючість. А також вчасно здавати конкурсні роботи та комерційні проєкти.

Управління проєктами

Вміння розбити роботу на етапи, докладно розписати завдання та встановити дедлайни допомагають не перейматися тим, що можеш щось забути та не встигнути завершити книгу вчасно. 

Маркетинг соціальних мереж

Вивчати цю галузь я почала не для письменництва, а займаючись підприємницькою діяльністю. Проте тепер я розумію, що автору знати як працює ринок та реклама в соціальних мережах буде зовсім не зайвим. 

Особистий бренд

Ну і звісно для будь-якого спеціаліста чи митця обов'язковим є грамотно вибудований особистий бренд. Особисто у мене ця навичка поки що є погано розвинутою, бо я дуже закрита людина. Але працюючи над навичкою ти просто не можеш не розвинути її. Крок за кроком до успіху.

Заключення

Замість заключення переповім думку визнаного японського письменника Харукі Муракамі. На перших сторінках своєї книги-інтерв'ю він висловлює думку про те, що не важливо, ким ти є, що ти вмієш, який в тебе талант, коли ти стаєш на шлях письменника. Важливо те, що увійшовши на цей ринг, ти на ньому залишаєшся, хай там що. Написавши одну-єдину, хоч навіть і дуже успішну й талановиту книгу, ти не стаєш письменником. 

На цьому сьогодні все. До зустрічі на друкованих сторінках!

Немає коментарів:

Дописати коментар

Використання електронних листів для залучення читачів та збільшення продажів

Вітаю, творчі душі! Я вчу і вчуся разом з вами, тому сьогодні будемо розглядати тему електронних розсилок та використання їх для просування ...