28 серпня 2023

Мережевик. Хто це?

Її очі палають заряджені великою ідеєю. На її обличчі привітна посмішка. Вона надзвичайно комунікативна. При кожній можливості вона кличе разом змінити життя. А кожен її допис містить море мотивації та впевненості... Дивлячись на таких мережевиків середній новачок неодмінно надихається, але повторення їх результату здається неможливим. Чи справді багаторівневий меркетинг бізнес для всіх, чи необхідно мати певні якості для успіху? Які вони, мережевики з результатом, та чи можливо стати такою ж?



Портрет вчинків

Схоже, доведеться одразу тебе розчарувати - працювати в цьому бізнесі може далеко не кожен. Описаний вище образ не обов'язково належить успішній підприємниці. Це може бути новенька, і невдовзі очі її згаснуть, а усмішка зів'яне через відмови та відсутність результату. Вона змінить компанію чи дві, кожного разу поливаючи брудом попереднє місце, а потім покине бізнес назавжди.

Є протилежний тип. Вона віддано працює в одній компанії десятки років, як на звичайній роботі. Її очі давно вже не палають, але на обличчі застигла професійна усмішка продавця. І хватка в неї така, що ти навряд чи розпрощаєшся з нею без покупки.

Є ще такі, хто реєструється до "не свого" наставника, який або не займається розвитком партнерки, або пропонує метод, що не відповідає її характеру. Новенька пробує щось робити, але "чужі" методики не дають результату. Тоді вона приходить до висновку, що МЛМ їй не підходить.

Найбільшою є когорта тих, хто реєструється в компанії "просто подивитися" і навіть не робить активації. Вони кажуть, що їм і так все зрозуміло, але насправді для них цей бізнес занадто складний.

Всі ці мережевики можуть, але не досягнуть успіху, бо роблять одну велику помилку. Вони не мають або втрачають бажання до розвитку і припиняють спроби зростати. Навіть не кидаючи бізнесу, вони не стають успішними, адже більше не прагнуть цього.

З портретом успішного ще простіше. Їх всього три. Ті, хто одразу злітає за рахунок знань та навичок з попередньої сфери діяльності. Є ті, хто крок за кроком вигризають успіх роками. А хтось, маючи кілька місяців чи навіть років низку невдач, раптом злітає на вершину.

Портрет поведінки

Існує думка про те, що для того, щоб досягти успіху в мережевому необхідно бути комунікативною людиною з купою контактів, жорстко дисциплінованою та цілеспрямованою. Насправді ж таких людей в принципі дуже мало. Потрапивши в МЛМ компанію вони одразу стають топ-лідерами. Решті притаманні страхи, лінь, сором'язливість та інші таргани. Тож, навіщо вдавати з себе когось іншого? Ціль та місія є надзвичайно важливими, але методи їх реалізації можуть відрізнятися в залежності від психотипу людини, її характеру, виховання.

Мені подобається розподіл мережевиків за кольорами, який запропонував Том Шрайтер. І що більше я знайомлюся з різними людьми в цьому бізнесі, то більше переконуюся в його правоті.  Зауважу, що він говорить саме про успішних підприємців.

Червоні. Цілеспрямовані, в роботі агресивні, вважають, що всього в житті можуть досягти самі. Вони природжені керівники, чітко ставлять завдання і вимагають бездоганного їх виконання. Швидко приймають рішення. Комунікативні, коли це необхідно. Підключаються, коли чують слово "бізнес".

Сині. Їхнє кредо: "Аби було весело". Вони легко заводять знайомства і так само легко від них відмовляються. Вони не люблять долати перепони, втікаючи або оминаючи їх. Вони легко запалюються новою ідеєю. Вони не люблять жорсткого контролю та намагаються уникнути обов'язків. Підключаються, коли чують слова "конференції, подорожі".

Жовті. Надзвичайно дружні. Вони готові обійняти весь світ. Таких ще називають "душа компанії". Свої досягнення вони вважають заслугою колективу. Вони ніколи не тиснуть на оточення, пробачають провини та намагаються допомогти. Підключаються, коли чують слово "команда".

Зелені. Вони скептики, ніколи і нічого не приймають на віру. Уважні до деталей, цілеспрямовані і вмотивовані. Вони не дуже комунікативні. В мережевому зустрічаються рідко, бо справа здається підозрілою, і вони дуже-дуже довго її аналізують. Але, якщо розберуться, стають найвірнішими адептами МЛМ.

Висновок, який я зробила завдяки цій теорії, повністю руйнує міф про дуплікацію в МЛМ. А саме: мій шлях і мій метод розвитку повторити можуть не всі партнери. Змушуючи когось діяти всупереч його або її психотипу, лідер лише спалює новачка. А задача лідера знайти найкращий спосіб розвитку в залежності від його або її потреб.

Хтось може бути стрімким та дієвим, а хтось навпаки захоче спершу вивчити всі дрібниці. Я вважаю, що обидві ці людини мають право досягти своєї мети, чи не так?

Портрет медійності

Щодо медійності мережевики розподіляються на чотири групи.  

Найбільше серед МЛМ підприємців тих, хто досі не створює свій особистий бренд. Я назвала їх Мишки. Вони використовують соціальні мережі тільки як джерело вихідного трафіку. Можуть мати кілька акаунтів для роботи, але в жодному немає їхньої особистості. Вони соромляться знімати себе на камеру, вони не хочуть вчитися писати пости та робити світлини для своїх соціальних мереж. Їхній максимум - репост допису, який сподобався в якогось блогера. Їхнє зростання абсолютно не залежить від медійності. 

Друга категорія вже зрозуміла, що з інтернету люди можуть приходити самостійно, без спаму, але поки що не розуміють інструментів, використовують застарілі методи. Їхня сторінка нагадує Магазин, де нарізно показаний асортимент продукції компанії. Іноді в стрічці можуть зустрічатися заклики створити свій онлайн-магазин або скопійовані дописи про успіх та можливості компанії. Власники магазину можуть бути цілковито задоволені своїм доходом та не розвиватися як лідери.

Влогери вже знають, що для товарів краще виділити окрему сторінку або групу. В своєму особистому акаунті вони транслюють себе, свої досягнення. Вони використовують живі фотографії та оригінальні світлини. Проблема в тому, що час від часу такі акаунти перестають оновлюватися, бо у влогера немає досягнень для висвітлення чи він просто втрачає інтерес. Вони майже не використовують рекламу, тому акаунт розвивається повільно, поповнюючись здебільшого новими членами команди. Але це може ніяк не впливати на їхні доходи, бо бренд не є основним джерелом кандидатів.

Брендмейкери - це професіонали соцмереж. Вони стрімко зростають за рахунок якісного контенту, реклами та своєї експертності. Вони мають команду професіоналів або самі добре розбираються в SMM, таргетингу, коучингу і таке інше. Вони постійно навчаються в найкращих бізнесменів з інших сфер бізнесу, а також самі мають освітні програми, як додаткове джерело доходу. Вони переконують, побудова бренду є єдиним надійним методом побудови команди, а всі решта - пережиток минулого.

Підсумовуючи цю класифікацію, можу сказати, що брендмейкери навмисне перебільшують, щоб зробити свою пропозицію більш привабливою. Насправді їхній метод зовсім не єдиний, але за умови наявності стартового капіталу, знань та стратегії, очевидно, найефективніший:

  • Ви охоплюєте більше людей за рахунок реклами. 
  • Ви не бачите відмов, бо працюєте тільки з лояльними людьми.
  •  Ви швидко зростаєте.

Перевагою двох останніх типів є те, що вони не прив'язують себе до компанії та продукту, тому більш мобільні.

Портрет лідера

Наостанок хочу поділитися спостереженнями щодо лідерів в МЛМ. Які вони бувають та чого від них чекати.

Новачки. Вони мало що знають про бізнес, продукт та компанію. Презентацію проводять разом з наставником або використовують відео від компанії. Вам доведеться в усьому розбиратися разом або й гірше: тобі доведеться шукати рішення самотужки. Це не означає, що від такого лідера треба тікати. Зрештою його користь залежить від його активності та бажання працювати. Ви можете стати справжніми друзями та партнерами, адже пройдете шлях становлення разом.

Копіпастери. Вони копіюють та відправляють заготовлені шаблони, крок за кроком ведуть тебе за схемою з корпоративного навчання. Я нічого не маю проти скриптів, навпаки, вони допомагають навчитися, економлять час. Проте, коли на своє конкретне питання ти отримуєш знеособлену розлогу відповідь, ти повинна розуміти, що тут також тобі доведеться шукати рішення самотужки.

Бджілки. Це лідери-трудівниці, вони люблять гуртувати своїх партнерів у вулик. В такій структурі діють правила, які визначає лідер, а потім всі діють, як одна. Якщо тобі не подобаються ці правила або в тебе за ними нічого не виходить, тобі доведеться шукати рішення самотужки.

Топи. Якщо бджілки приймають в свою структуру всіх, то досвідчені та, що найголовніше, успішні медійні лідери не бажають няньчитися з новачками. Їм це не потрібно, вони шукають сильних кандидатів, таких, як самі. Тож доведеться змиритися з тим фактом, що топ МЛМ компанії не буде вести тебе за руку до твого успіху. В нього є система навчання, але вона передбачає, що ти вже позбулася психологічних проблем, маєш стартовий капітал та велику мету, яка штовхатиме тебе вгору. Від лідера ти отримаєш супер компанію, супер команду зірок та точку, до якої треба прикласти зусилля.

Наставники. Вони кайфують навчаючи. Такі лідери часто проводять індивідуальні консультації зі своїми партнерами. Вони багато уваги приділяють розвитку суміжних якостей: життєвий баланс, фінансова грамотність, впевненість, лідерство, продажі тощо. Цей лідер допоможе підібрати такий спосіб розвитку, який буде враховувати твої слабкі й сильні сторони.


Подивись відео версію цього допису на YouTube

Висновок

Звісно, моя класифікація умовна. Але я намагалася показати на скільки всі мережевики різні. Не погані чи хороші. Різні. Тож якщо ти переймаєшся через те, що в тебе недостатньо досвіду або немає якихось якостей, не варто. Будь-який новачок може стати топом або наставником, якщо забажає. Жовті такі ж хороші лідери, як і червоні. Мишки стають успішними лідерами та долають свою сором'язливість.

Тільки ті не досягають в цьому бізнесі успіху, хто кидає його. 

Запрошую в коментарі для обговорення теми. Мені вона здається дуже цікавою.

Підписуйся, якщо я тебе зацікавила.

Щасти. До зустрічі на друкованих сторінках!



Немає коментарів:

Дописати коментар

Використання електронних листів для залучення читачів та збільшення продажів

Вітаю, творчі душі! Я вчу і вчуся разом з вами, тому сьогодні будемо розглядати тему електронних розсилок та використання їх для просування ...