21 серпня 2023

Відвертий відгук про мій провал в МЛМ

В цьому пості я збираюся розповісти про те, що ще ніколи і нікому не розповідала. Раніше в своїх соцмережа я згадувала про те, що мала негативний досвід роботи в мережевій компанії, але, якщо описувати всі події, то виходить справжній лонг-рід, який важко сприймати шматками. Тому про все я розповім тут, в моєму блозі: про моє перше знайомство з МЛМ; сподівання та крах, який я пережила; про довгий час заперечення та страху, а також чесний аналіз, який провела над собою протягом років... 



Як ловили претендентів в МЛМ

Це було у двохтисячних. Мені було трохи за двадцять, я завершила базове навчання бухгалтера, працювала в невеличкому сільськогосподарському ТОВ і навчалася на заочному в університеті. Зарплата була маленька, вимоги великі, відрядження не оплачувані, тому я активно шукала інший варіант. Проте професійного досвіду було ще малувато, тому мене не спішили забирати деінде.

Одного разу мені подзвонили та запропонували безкоштовну консультацію з краси. Я відмовилася, бо часу через роботу було обмаль, та й не цікава була мені така консультація. Але співбесідник не здавався. Вже не пам'ятаю, як та що там було і як він мене вмовляв, але ми домовилися про зустріч щодо бізнес-можливості!


Далі в нас була особиста зустріч, потім семінар... В подробиці вдаватися не буду. Хто потрапляв в мережевий в ті часи, той знає, а хто ні - тому краще й не знати, бо зараз справи так ведуть тільки аферисти чи сектанти.

Отже, я запалала ідеєю власного бізнесу. Мені подобалася проста і зрозуміла система бізнесу, ділова атмосфера, що панувала в офісі. Я бачила людей з результатами. Я приймала участь в заходах, вчилася, готувала власну презентацію. І навіть поїхала до Криму на літо реалізовувати бізнес-задум директора нашої структури. Щоправда для цього мені довелося швидко зробити статус супервайзера. 

Наставник переконав мене, що все нормально, що він свого часу вчинив так само. І насправді наявність боргу просто змушує його працювати активніше, щоб закрити кредит завчасно. Я купила продукції на 2500$. Це була шалена сума для мене в ті роки, але я щиро вірила, що зможу закрити кредит за рік. Тим паче під час бізнес-подорожі до Криму я повинна була реалізувати значну частину продукції. Як на зло, на складі не виявилося в достатній кількості того, що я хотіла придбати, тож довелося швиденько замінювати на "те, що є", адже відрядження вже було на самому носі.

Я просто не підходжу для МЛМ

Подорож до Криму та робота в промо-палатках залишила в мене достатньо приємне враження. Тепер я добре розумію молодь, яка на літо виїжджає на курорти підзаробити. Крім того, там я близько познайомилася з тими, хто в цьому бізнесі був багато років. І тоді я вперше зрозуміла, що все не так просто, як мені здавалося.

Досвідченні, а що найголовніше - успішні, підприємці МЛМ бізнесу випромінювали особливу ауру. На вигляд вони були доброзичливі та привітні, але всередині відчувалася жорсткість та самовпевненість, які для мене були аж занадто далекі. Цими якостями я не володіла і не бажала володіти.

Літо закінчилося. За його результатами я вийшла в нуль. Частину продукції мені вдалося реалізувати, але всі зароблені кошти були витрачені на життя в курортному місті і сяке-таке погашення кредиту.

Справжня халепа почалася восени, коли замість палатки, до якої люди підходили самі, я повернулася до свого міста-мурашника, де людей потрібно було ловити на вулицях. На спробу познайомитися реагували не посмішкою, а заклопотаною відмовою. І вже не було постійної підтримки інших членів команди, які завжди поруч та допоможуть.

За кілька місяців я не заробила жодної гривні. Обов'язок зі сплати боргу впав на плечі мого коханого. Підтримки в бізнесі від нього я не отримала, навпаки, він наполягав на тому, щоб я покинула цю справу і влаштувалася на нормальну роботу.

Зрештою я здалася та пішла з команди. Грошей катастрофічно не вистачало днями і ночами лунали дзвінки колекторів з вимогою виплатити борг. Це був найхимерніший період мого життя: я користувалася люксовою косметикою, але мені ні на шо було купити поїсти... Ось такий парадокс 😅

Світова криза 2008 року врятувала мене. Долар впав втричі і це дозволило повністю погасити кредит. 

Ось так. Кому криза, а кому порятунок.

Помилки в МЛМ

І хоч зазвичай на цьому відгуки про багаторівневий маркетинг завершуються, цей допис не мав би сенсу, якби я закінчила його своєю сумною оповіддю. Адже з такого оповідання можна зробити неправильний висновок, що цей бізнес поганий, а ті, хто ним займаються, аферисти.

- Хіба не так? - спитаєш ти. - Хіба не очевидно, що мережевий в усьому винуватий?


Я також так думала. Багато років. Але, на щастя, в мене вистачило сміливості визнати, що насправді провина в тому, що зі мною сталося, цілковито на мені. Адже я зробила кілька ключових помилок, що й призвели до такого результату. Наприклад, я не знала тоді, що дуплікація, в загально прийнятому сенсі, - це міф. Ми всі занадто різні, щоб вести бізнес однаково. Що мережевий працює за правилами бізнесу, але потребує навичок найманого працівника. Що вкладенням в продукт повинні передувати вкладення в себе. І багато іншого.

І тому тепер я вважаю, що маю право дати тобі кілька порад:

  1. Не спалюй мостів. Не варто йти з роботи до того, як в тебе з'явився результат. Не кидай навчання, не сварися з батьками чи чоловіком. Спочатку досягни, а потім доводити вже нічого не потрібно буде. 
  2. Не бери в борг. Ніколи не бери кредит на придбання продукції в мережевому. Компанія повинна організувати свою роботу так, щоб ти могла працювати за передоплатою від клієнтів, або навіть не торкатися продуктів (дропшипінг). Якщо компанія цього не робить, змінюй компанію.
  3. Правильно оцінюй свої можливості. Спершу зроби, а потім приймай рішення. Я свого часу вважала, що зможу робити "холодні контакти" з людьми на вулиці, але помилилася.
  4. Не поспішай. Ти до цього жила 20-30-40 років без необхідності придбати найвигідніший пакет, почекаєш ще кілька днів, поки перевіриш факти з різних джерел та здобудеш відповідні знання. Якщо ж пропозиція обмежена в часі, варто тверезо оцінити вигоди, ризики та свої можливості. Що буде, якщо в тебе не вигорить?
  5. Не дозволяй наставнику впливати на тебе. Його задача навчати та мотивувати. Такий вплив може стосуватися не тільки закупівлі великої партії продукції, як було у мене, а й спонукання діяти всупереч твоїм переконанням чи бажанню. Ти уже підприємець і твоя задача приймати виважені рішення, а такі рішення під тиском не приймаються.
  6. Порівнюй варіанти. Зараз є десятки стратегій розвитку в мережевому бізнесі і сотні компаній, тому якщо в тебе не вийшло заробити зі списком знайомих або через групи в фейсбук, це не означає, що в тебе не вийде через особистий бренд, і навпаки. Робити особистий обіг в компанії з монопродуктом може бути складніше, ніж в мас-маркеті. Комусь більше цікаві БАД, комусь косметика. І таке інше.

Коучі та ті, хто продає курси, переконують, що сьогодні можна заробити тільки через особистий бренд. Це брехня. На моїх очах виросла директорка, яка займалася виключно холодними контактами. Головне - обрати той метод, який тобі підходить.

Хто винуватий

Давай підемо далі і остаточно розберемо, що ж тоді сталося. І знайдемо винуватця мого епічного провалу. 

Першим згадаємо те, що звинувачують більшість людей, а саме: багаторівневий маркетинг. На це я відповім, що ця система бізнесу ефективно розвивається з сорокових років двадцятого століття по всьому світі. Найбільш розповсюджена в США, де вважається таким самим звичайним бізнесом, як і інші, але однією обмовкою. Мережевий - це бізнес для бідних, тобто для його початку стартовий капітал не потрібен, або його розмір мінімальний. Та й справді, що поганого в тому, щоб отримувати дохід від того, що продаєш товари? Від кіосків, супермаркетів і ринків до сайтів і виробничих компаній, всі щось продають і ніхто на них за це косо не дивиться.

- Ну, гаразд, - скажеш ти. - Тоді напевно вся справа в компанії. Вона винувата.

І знову не погоджуся, бо тут також без нарікань: світовий рівень, десятки років на ринку, якісна продукція, сотні тисяч успішних підприємців. Продукція елітна та має гучне ім'я, тому така дорога. З всіма консультантами підписується контракт та чесно виплачуються винагороди.

Тоді залишаються консультанти: директор структури, мій наставник і я. І ось тут я відповім: можливо. Бо саме на цьому рівні система дає збій. Аферисти та бажаючі швидкої наживи зустрічаються в цьому бізнесі дуже часто, бо багато людей просто не розуміють, де в цьому бізнесі гроші.


Та бізнес не стає поганим тільки через те, що ним користуються недоброчесні люди. Бізнес нерухомості не став поганим через те, що в ньому іноді продають повітря. І банківська сфера не стала поганою через те, що власники банків періодично втікали з грошима клієнтів. І світові бренди не стають поганими через те, що хтось вирішив зварити підробку в своєму підвалі. Гадаю, я донесла свою думку.

Чи свідомо вводив в оману директор тієї компанії, чи насправді вважав свій метод благом? Чи свідомо приховував ризики мій наставник, чи сам їх не враховував? Зрештою, у них все спрацювало: були клієнти і партнери, був заробіток. Я зовсім не хочу пускатися в філософію, бо насправді все це не має значення, адже головним, зрештою, є те, яке рішення приймаєш ти

Висновок

На початку двохтисячних років мережевий маркетинг працював за тими ж законами та правилами, що і зараз, але методи, які тоді використовувалися, мені не підійшли. З того  часу методи кілька разів змінювалися і нарешті стали такими, з якими мені працювати комфортно. Більше того, попередні напрацювання ніхто не відміняв. Зараз можна працювати і офлайн, і онлайн. Зі знайомими чи незнайомцями. Через продажі, консультації чи в лоб. З досвідченими мережевиками чи новачками. Спамом чи особистим брендом...

Цей бізнес не хороший і не поганий. Це просто бізнес. Де існують ризики, але їх значно менше, ніж в будь-якій іншій підприємницькій діяльності. І це варто враховувати.

Обираєш тільки ти. Все залежить від твоїх навичок та умінь. Від твоїх цінностей. Від твого психотипу. А також від твого наставника, який покаже тобі всі наявні в його арсеналі засоби досягнення успіху в цьому надзвичайному бізнесі. Твоя задача лише обрати.

Дивись відео відгук на YouTube




І насамкінець закликаю поспілкуватися. Чи є в тебе досвід співпраці з мережевою компанією? Якщо так, то який він? Пиши в коментарях, що ти думаєш по темі.

Підписуйся на блог.

Бажаю успіху. До зустрічі на друкованих сторінках!

Немає коментарів:

Дописати коментар

Використання електронних листів для залучення читачів та збільшення продажів

Вітаю, творчі душі! Я вчу і вчуся разом з вами, тому сьогодні будемо розглядати тему електронних розсилок та використання їх для просування ...