Translate

Чи працює дуплікація в мережному маркетингу?

Сьогодні хочу висвітлитити свої думки на тему дуплікації в мережному маркетингу. Розглянемо звідки взявся цей термін, чому метод здобув таку популярність та чи насправді він є таким універсальним та ефективним. 



Походження терміну дуплікація та причина його популярності

Як це часто буває в бізнесі, термін прийшов з природничої науки, а саме: генетики, і означає мутацію, в результаті якої ділянка ДНК подвоюється. 

Мережевикам термін сподобався, і його стали активно використовувати. Я не змогла знайти інформацію щодо того, коли саме це почалося, лише те, що під цим терміном розуміють. Мотиваційний оратор Ренді Ґейдж в анотації до своєї книги "Робота на першому рівні. Основи дуплікації в мережному маркетингу" пише:

Дуплікація - один з найважливіших елементів мережевого маркетингу. Під цим словом розуміють копіювання дій, якостей, навичок та поведінки успішних людей. Адже якщо вони змогли досягти бажаного, будь-хто може повторити їхні дії та отримати такий самий результат.

Також мережевики визначають дуплікацію як процес навчання, який базується на точному копіюванні дій наставника. Успішні лідери надають своїм партнерам перевірену схему, яка складається з послідовності простих кроків, і допомагають пройти цим шляхом кожному члену команди.

Ця теорія дуже швидко набула популярності, адже, погодься, дуже заманливо мати гарантований результат, просто повторюючи нескладні дії. 

Чи справді дуплікація працює

Проблеми виникли не одразу. Адже в суспільстві панував жорсткий дух досягаторів. Якщо ти не успішна, то ти просто докладаєш замало зусиль. Якщо змінюєш компанію, ти зрадниця. Якщо кидаєш бізнес, слабачка. 

Та з часом чудова, на перший погляд, теорія почала раз-у-раз натрапляти на реальність, де лише малесенький відсоток людей отримував всі бажані переваги. Найбільшого успіху досягали новатори, які шукали нові ніші та методи ведення бізнесу. Я не кажу, що в решти геть нічого не виходило. Багато людей завдяки багаторівневому маркетингу та навчанню своїх наставників забезпечили собі безбідне життя. Та, на жаль, ще більше розчарувалися, адже намагалися йти не своїм шляхом.

Головна ідея мережевого маркетингу опинилася під загрозою. Виходило, що це бізнес не для всіх і вести його не так уже й легко та приємно. У спробах пояснити невдачі навіть почалися розмежування дуПлікації та дуБлікації. Начебто те, що ти плутаєш ці терміни є причиною того, що схема не працює так, як треба. Насправді ж причина в тому, що всі ми різні

Філософія на марші

Будь-яка теорія в бізнесі хороша поки вона проста та зрозуміла. Якщо ж вона перетворюється на філософський трактат, адептів стає все менше. Як я вже писала, популярність дуплікації забезпечив простий та зрозумілий метод реалізації: "Роби так, як я, і буде тобі щастя". 

Потім розумні люди здогадалися, що ми трошки складніші за хромосоми та не можемо стати точною копією когось. Тому виникла теорія, де дублюючи свого наставника ти отримуєш дуплікацію його результату. Слів стало більше, але суть методу не змінилася. Головним в ланцюзі продовжував бути наставник.

Вивчаючи питання лідерства я не раз натрапляла на думку про те, що лідерка не повинна бути розумнішою, сильнішою та досвідченішою за свою команду. Вона не вирішує проблеми замість підлеглих, а керує процесами. 

В контексті МЛМ можу додати, що лідерка вказує напрямок та висвітлює перепони на на шляху, ділиться наявними інструментами та пояснює новенькій, що завжди буде поруч, щоб підтримати. Одначе новенькій треба звикати до думки, що саме вона є підприємцем в новій справі, що саме вона власниця бізнесу та лідерка своєї (хай поки що не існуючої) структури.



Як розвивати бізнес, якщо дуплікація не працює

Підбираємося до найцікавішого. Отже тебе запалила ідея мережевого, ти приєдналася до бізнесу, пройшла навчання і... нічого. Або ти виконуєш все, але в тебе немає взагалі ніякого результату, або в тебе блок щодо якоїсь діяльності і ти не можеш навіть розпочати щось робити, або ти виконуєш і результат є, але при цьому ти відчуваєш таке внутрішнє відторгнення, що робота стає для тебе мукою.

Чи означає це, що багаторівневий маркетинг не для тебе, і варто відмовитися від нього? Зовсім ні. Якщо гроші, винагороди та визнання, яких ти можеш досягти, тебе надихають, то це твоя справа.

То що ж робити, якщо методи наставника тобі не підходять? Обирати. 

Уяви, що ти прийшла до магазину одягу та шукаєш найкраще вбрання для себе. Якщо ти просто візьмеш те, що глянулося на перший погляд, або те, що добре виглядає на манекені, ризикуєш міцно прогадати. Одяг потрібно приміряти. Так само і в бізнесі. Приміряй різні методи роботи, компанії, наставників. Це твій бізнес і ти обираєш, з ким працювати. 

Якщо робота не приносить задоволення, то до біса таку роботу! Ми цього і в наймі надивитися можемо. МЛМ-бізнес, тим паче той, який ведеться в інтернеті, повинен робитися весело, азартно і з задоволенням. Не тільки твої цілі повинні надихати тебе, а й ті дії, які ти виконуєш щодня. Тоді проблеми мотивації просто не буде існувати для тебе. Чого я тобі і бажаю.

Якщо в ході прочитання статті в тебе виникли питання, пиши їх в коментарі. Підпишись на блог та порадь його членам своєї команди.

Бажаю успіху! До зустрічі на друкованих сторінках.