Translate

Що таке трафік в онлайн маркетингу? Види, джерела і методи роботи з трафіком в МЛМ.

Я написала цю статтю для мережевиків, які тільки починають розбиратися в основах онлайн маркетингу. Вона не містить інструментів. Її мета дати визначення понять. 

Насправді, коли ця стаття була вже готова, я раптом замислилася: "Про що ти пишеш, Лєн? Дай краще людям м'яса, практичної інформації. Щоб прочитати і в поля!" Але потім я згадала, що для тих, хто хоче в поля, інформації і так валом. Але без глибокого розуміння вона може не принести користі, або навіть нашкодити. Не дарма, щоб здобути спеціальність, ми йдемо до вишу, де нам спочатку викладають об'єкти, методи, історію... Багатьом це здається марнувчнням часу, але це фундамент, щоб чудовий замок, який ти збудуєш, не розвалився після першого дощу. Саме ці знання дають розуміння чи ця справа справді твоя. Історії невдач іноді більш важливі, ніж історії успіху. А без знання термінології тобі важко буде в інтернет середовищі. 


Отже, повертаючись до нашої теми, Трафік в інтернет маркетингу - це основа бізнесу онлайн. Простими словами, це потік людей, які відвідують твій сайт, твої соціальні мережі і зрештою потрапляють до тебе на презентацію. Ми звикли до того, що ініціатива повинна йти від підприємця, але останнім часом тенденція змінилася. Клієнти не хочуть отримувати недоречні пропозиції і значно рідше приймають імпульсивні рішення, вони хочуть вирішення конкретних проблем, коли ті з'являються. 

Таким чином, щоб отримувати трафік без напрягу, нам потрібно навчитися вирішувати проблеми. Саме для цього потрібні нам акаунти в Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, YouTube, сайт чи блог.

Якщо в тебе очі полізли на лоба від цього переліку, не треба. Тобі не обов'язково одразу бути на всіх цих ресурсах. Для початку обери один-два та працюй поки це не стане для тебе звичкою. Потім охоплення можна розширювати.


Види вхідного трафіку

Трафік, який ти отримуєш без своєї безпосередньої участі, називається вхідний. Ти будеш його отримувати, якщо будеш генерувати корисний та цікавий контент для своєї цільової аудиторії.

1. Органічний. Це трафік, який приходить на твій ресурс через пошукові системи, такі як Google. Він виникає завдяки відповідності твого контенту певним ключовим словам чи запитам користувачів інтернету. Тобто людина приходить до тебе вирішити певну проблему чи питання. Тому так важливо мати унікальний, я б сказала автентичний, контент, який цю проблему вирішить, а не просто наллє води.

2. Прямий. Це користувачі, які цілеспрямовано відвідують саме твої ресурси, вони вводять твоє ім'я або веб-адресу. Це можуть бути відвідувачі, які повертаються, або ті, хто вже знайомий з твоїм брендом. Тобто людина вже зацікавлена тобою і твоя задача не зламати кайф. Розміщуй цікаві дописи, які відповідають запитам читачів, спілкуйся з аудиторією тощо.

3. Віральний. Він виникає, коли користувачі, які прочитали твій допис або переглянули відео, оцінили та поділилися ним у своїх соціальних мережах, месенджерах чи інших каналах. В результаті цих дій ти отримуєш нових відвідувачів. Такий трафік можна організовувати і самостійно, ділитися посиланнями на свої ресурси, де тільки можливо. Кроспостинг* тобі в допомогу. 

4. Реферальний. Такий трафік приходить з інших веб-сайтів чи джерел, які посилаються на твій контент через гіперпосилання. Наприклад, ти записала круте відео з докладним аналізом цільової аудиторії і хтось розмістив його в своєму блозі у якості доповнення свого матеріалу. Користувачі блогу, які дивляться твоє відео на сайті того блогера, додають йому популярності, а також можуть зацікавитися тобою як лідером. Крім того, такий трафік високо цінується пошуковими системами.

5. Платний. Це будь-який трафік, за який ви платите, наприклад, через рекламні кампанії в Google або Meta, чи замовлення реклами на інших платформах, у блогерів.

*Кроспостинг – це автоматична (напівавтоматична) публікація контенту на декількох майданчиках одночасно (соціальні мережі, маркетплейси тощо). Якщо зовсім просто, то це автоматичне копіювання допису на кількох платформах. 

Як бачиш, що варіантів організації безкоштовного вхідного потоку відвідувачів багато. Користуйся ними всіма. 

Джерела вхідного трафіку

У мережевому маркетингу важливо добре розуміти, звідки приходять до тебе люди, оскільки це впливає на стратегію розвитку, яка в тебе неодмінно повинна бути. Умовно трафік можна розділити на три великих потоки:

1. Соціальні мережі. Реклама та поширення контенту через популярні платформи, такі як Facebook, Instagram, LinkedIn, може привести до значного вірального та органічного трафіку. Контент для соцмереж це в основному розважальні й інформаційні дописи та відео, а також лайфстайл. Тематичні групи та сторінки, їх важко розвивати, але вони дають теплі та гарячі ліди*. 

2. Блоги та відеоблоги. Створення цінного унікального контенту на твоєму власному веб-сайті або в YouTube каналі також допоможе залучити органічний та віральний трафік. Але контент тут дещо інший. Користувач заходить на такий ресурс, щоб розібратися в якомусь питанні, тому тут буде доречним докладний навчальний контент. Звісно, в ньому повинна бути і твоя особистість, твоє бачення, адже користувач шукає практичний досвід, а не підручник.

3. Реклама. Використання платних рекламних кампаній на пошукових платформах (Google Ads) і таргетованої реклами в соціальних мережах (Meta) допомагає залучити цільовий трафік від людей, які активно шукають твої продукти чи послуги. Створення рекламних оголошень та налаштування реклами - окрема галузь знань в онлайн маркетингу. Але якщо її освоїти або доручити професіональному виконавцю, то трафік і конверсія** з нього підвищується вдвічі та більше.

*Лід - потенційний клієнт. Теплий лід - зацікавлений темою, продуктом та/або тобою. Гарячий лід - вже готовий купити/приєднатися до команди.
**Конверсія - це співвідношення кількості людей, які скористалися вашою пропозицією, до числа людей, які пішли геть на одному з етапів залучення.


Методи роботи з вхідним трафіком в мережевому маркетингу

Отже, ми залучили людей на свої ресурси і що ми тепер маємо з ними робити? Чи всі люди нам насправді потрібні? Як з ними взаємодіяти? 

 1. Сегментація та персоналізація. Розбиття авдиторії на сегменти дозволяє створювати більш персоналізовані повідомлення та рекламу. Іншими словами тобі потрібно знати портрет своєї авдиторії не як "середню температуру по лікарні", а кожну категорію окремо. Це дозволить тобі робити більш влучні УП (унікальні пропозиції) та отримувати менше відмов.

2. Використання цільових сторінок. Створення тематичних лендінг-сторінок, груп та спільнот в соціальних мережах з підходящим контентом допомагає перетворити трафік на реальних клієнтів або партнерів. Яскравим прикладом є група продажу, яку чомусь багато мережевиків недооцінюють та ведуть так-сяк, хоча при правильному використанні це потужний інструмент не тільки продажу, а й рекрутингу.

3. Аналіз та оптимізація. Постійне відстеження джерел трафіку та аналіз їхньої продуктивності допомагає тобі визначити найбільш ефективні канали та вдосконалити свою стратегію. Робити одне й те саме, коли метод не дає результату, - це даремно втрачати твій найважливіший ресурс - час. Якщо метод не працює, треба змінювати тактику. Порадься зі своїм наставником або шукай натхнення в інтернеті. 

4. Залучення через соціальні мережі. Активна участь у соціальних мережах викликає в користувачів довіру.  Якщо ти ділишся цінними порадами та інформацією, вони розуміють, що ти зможеш допомогти їм вирішити проблему. В результаті ти отримуєш "гарячих" клієнтів, які хочуть саме в твою команду. 

5. Використання підписних баз. Створення якісного списку підписників в месенджерах, особливо Telegram, чи Email і регулярна відправка інформаційних та залучальних повідомлень дозволяє утримувати зв'язок з аудиторією, спонукає їх повертатися на твої ресурси та приєднуватися до команди.

Робота з вхідним трафіком в мережевому маркетингу це гра на перспективу. Вона не дає швидкого результату протягом місяця чи двох. Тим не менше, будь-який лідер скаже тобі: "Починай розвивати особистий бренд з перших днів своєї роботи, щоб не довелося робити це майбутньому". 

В новачка є беззаперечна перевага - він має можливість продемонструвати свій шлях. Це буде стимулом для твоїх майбутніх партнерів піти за тобою та зростати разом. 

Сподіваюся, мої нотатки стануть тобі у нагоді. Ділися інформацією зі своїми партнерами. Чекаю на питання та відгуки в коментарях.

Бажаю успіхів! До зустрічі на друкованих сторінках.