Особистий товарообіг, або як його все ще називають більшість мережевиків, ЛТО - справжній біль для новачків. Ним лякають пересічних громадян ті, "хто вже спробував МЛМ" та конкуренти бізнесу. Його значення не розуміють ті, хто хоче "тільки заробляти". Що ж це за звір такий та чи насправді від нього стільки неприємностей, розбиратиму в сьогоднішній публікації.
Визначення ЛТО та навіщо він потрібен
В моїй компанії використовується визначення особистий об'єм (ОО). Я буду користуватися ним надалі, бо мені так зручніше та й звучить краще. Отже...
Особистий товарообіг - це товарообіг, який консультант організував особисто. Це такий собі план продажів, виконавши який консультант отримує доступ до додаткових бонусів. ОО може включати:
- товари придбані для особистого споживання (власні потреби, подарунки);
- товари замовлені офлайн клієнтами (родичі, друзі, знайомі);
- товари продані через особистий кабінет онлайн (дропшипінг).
Сюди не входить обіг інших консультантів структури.
Кожна мережева компанія визначає мінімальний ОО самостійно та використовує його як підставу для нарахування структурних винагород.
ОО виконує такі функції:
- Створює товарообіг компанії. Це найочевидніша функція, адже отримання прибутку і є метою існування підприємства.
- Є індикатором активного консультанта. За час свого існування мережевий бізнес зазнав змін. Маркетингові плани також. Колись достатньо було приєднатися до компанії, запросити одного-двох активних партнерів та почекати поки вони винесуть тебе на вищі ланки маркетингового плану (МП). Але, погодься, що це не справедливо відносно тих, хто насправді працює. До того ж в такому випадку не можливо визначити зацікавлених в бізнесі партнерів, гроші звисають на внутрішніх рахунках тих, хто й думати забув про свій кабінет. А от виконання партнером вимог особистого обігу демонструє його лояльність та готовність до співпраці.
- Є гарантом просування сходинками МП. Якщо не тільки ти, а й партнери твоєї структури виконують плани товарообігу, тобі гарантоване збільшення доходів. Адже це означає, що ти є хорошим лідером, який познайомив партнерів з продукцією, навчив робити ОО та залучати нових консультантів.
Чи можна обійтися без ОО?
Чимало МЛМ компаній, які не працюють з фізичним продуктом, не мають мінімальних планів продажів. Наприклад, туристичні, інформаційні або інвестиційні. Але в них все одно є обов'язкові платежі, адже особливістю мережевого маркетингу є те, що консультант одночасно є споживачем. Це може бути плата за доступ до бізнес-кабінету чи баз інфо-продукції, членський внесок або оплата частинами. І навіть якщо після оплати гроші частково або повністю повертаються на твій внутрішній рахунок, вони мають цільове призначення і фактично тобі в цей час не належать.
Знову нагадую функцію ОО №1 - створення товарообігу компанії. Без обертання грошей підприємство припинить своє існування. Але справа не тільки в цьому. Лояльність до продукту, який просуває компанія, робить тебе більш впевненим продавцем. Люди часто ігнорують пустопорожні рекламні лозунги і прислухаються до щирих відгуків щодо цікавого для них товару.
Отже особисте споживання та особистий товарообіг являють собою два з кількох основоположних стовпів цього бізнесу. Й без них не обійтися.
Чому мені подобаються саме продуктові компанії? Бо в них за свої гроші ти отримуєш якісну, корисну, а подекуди унікальну продукцію. Ти розумієш, на що саме витрачені кошти. Все максимально прозоро. З іншими компаніями мені складніше. Із власного досвіду скажу, що особливо уважною треба бути з інвестиційними проєктами. За фасадом мережевої компанії може приховуватися фінансова піраміда.
Чи можна заробляти без ОО?
Для активації кабінету тобі в будь-якому випадку доведеться робити якесь замовлення. Це може бути стартовий пакет або вільний вибір. Купувати можна для себе або робити продажі. Як я вже писала вище, компанія повинна побачити твою зацікавленість бізнесом. В більшості компаній, які я знаю, для активації кабінету ще доведеться заплатити якусь символічну суму "за контракт". Десь вона одноразова, десь щорічна. Дізнайся про це в людини, яка запрошує до співпраці. В моїй нинішній компанії цієї оплати немає, достатньо тільки купити продукцію.
Після цього ти вже можеш заробляти продажами за допомогою каталогу, розповідаючи знайомим, або через інтернет. Разом з тим ти робиш свій ОО. Ця органічна система добре зарекомендувала себе протягом років. Популярною стає практика VIP-клієнтів. Це реєстрація для людей, які вже спробували продукт та хочуть купувати його зі знижкою, але не бажають розвивати бізнес. Десь вони рахуються в особистий обіг, десь ні. Це також варто уточнити у рекрутера, якщо в компанії встановлений великий ОО.
Для тих, хто не хоче пропонувати людям "в лоб", є варіант продажу без продажу - трансляція себе разом з продуктом в соціальних мережах. Це ненав'язливий спосіб прорекламувати товари серед своїх знайомих та друзів, а також залучити незнайомих людей. Також можна створити для них групу. Обирай те, що підходить саме тобі.
Якщо ж продажі це не твоє, то перші доходи доведеться трохи зачекати та навчитися робити товарообіг самостійно. В такому разі тобі не підійде компанія з монопродуктом або з якоїсь вузької категорії. Наприклад, навіть якщо ти дуже полюбляєш парфуми, тобі буде важко робити план купуючи їх тільки для себе. І навіть така широка категорія як доглядова косметика доволі швидко вичерпує себе, адже насправді нам потрібні засоби лише для певного типу шкіри. Обирай компанію з максимально широким асортиментом, так ти зможеш без шкоди для свого гаманця перейти від магазинних засобів до тих, які пропонує твій бізнес. Я прийшла в свою нинішню компанію з тієї, яка просувала засоби гігієни, догляду та косметику. І хоча там в мене також виходило робити ОО, я не уявляла, що це може бути так легко.
Якщо з продажами не складається, купуй для себе та зосередься на побудові структури, адже зрештою це і є мета мережевого бізнесу. І саме ці дії приведуть тебе до фінансової незалежності та пасивного доходу.
Чому купувати для себе може бути складно?
Насправді питання про те, чи можна не купувати товари компанії виникає через нерозуміння як працює цей бізнес. Люди вважають, що вони купують у свого спонсора. Насправді це не так. Вам обом надана оптова знижка від постачальника. І ви обоє є власниками магазинів, кожен свого. А тепер подумай, чи буде власник магазину купувати в іншого продавця те, що є в асортименті його крамниці? Принаймні я б так не робила. І не роблю.
Але бувають випадки, коли хоч ти як намагаєшся, але не виходить зробити ОО. Це буває якщо:
- Ти не знаєш свій продукт. Звісно, коли ти приєднуєшся до компанії, її асортимент та властивості продукту тобі не знайомі. В цьому немає нічого страшного. Просто доведеться витратити вечір чи два на вивчення каталогу продукції. Непогано провести самоопитування по кожній з категорій товарів. Чи користуєшся ти нею? Чи є у тебе потреба в ній? Для своїх партнерів я склала докладне опитування, яке допомагає мені визначити потреби новачка. І оскільки я вже більш досвідчений користувач продукції, можу порадити те, що насправді буде корисним.
- Малий асортимент або його відсутність. Якщо після ретельного вивчення каталогу та порад наставника, потрібної продукції не знайшлося або її замало для виконання плану. можливо, варто подумати про те, що саме ця компанія тобі не підходить. Адже, як я вже писала вище, з монопродуктом або не відповідним асортиментом виконати без продажів запланований обіг буде неможливо.
- Нішевість продукту та його ціна. Елітні продукти або направлені на вирішення лише однієї проблеми приносять консультантам, які займаються продажами, чималу вигоду. Але зазвичай не підходять для для тих, хто вирішив робити обіг самостійно. Звісно, є прошарок підприємниць, які можуть дозволити собі і такий старт, але зазвичай люди йдуть в цей бізнес не через нудьгу, а тому що в сім'ї реально не вистачає грошей. Тому порада тут та сама: шукати компанію з тим продуктом, який відповідає твоїм особистим потребам.
- Надто висока планка. Якщо ціни або обсяги споживання у тебе та твоєї компанії сильно відрізняються, то робити товарообіг без продажів буде неможливо. Розраховуй свої сили, щоб не було як зі мною в моїй першій компанії.
Не піддавався на вмовляння: "Зареєструйся, а потім будеш розбиратися". Щоб уникнути розчарування, ознайомся спершу хоча б з асортиментом, цінами та обсягом ОО. Порівняй кілька компаній. В ідеалі треба ще й маркетинг порівняти, але це тема іншої публікації.
Чому компанії встановлюють такі високі плани продажів?
Гадаю, що з причинами виникнення ОО ми розібралися. Тепер про те, навіщо компанії встановлюють такі великі плани товарообігу для консультантів.
Хочуть, щоб продукція швидше оберталася. Грошовий потік це кров будь-якого бізнесу, чим швидше він тече, тим здоровіше та сильніше стає підприємство.
Консультант одразу бачить дохід. З самого початку цей бізнес не був розрахований на тих, кому не подобається продавати. Навпаки, метою було просування унікального продукту. Тому маркетинг "ветеранів" цього бізнесу був розрахований на те, що, зробивши ОО, консультант отримає якийсь відчутний дохід, і це простимулює його розвиватися далі. Моя компанія відносно молода, тому в ній відокремлені інтереси тих, хто хоче займатися розвитком структури та продавців.
Консультант швидше просувається сходинками успіху. При великому ОО необхідна менша кількість людей, щоб швидко зростати. Це було виправдано тоді, коли консультанти були обмежені в кількості зустрічей, які вони могли провести. Але з появою інтернету кількість вже перестала бути проблемою.
Характерно для західних компаній. Більшість найвідоміших мережевих компаній прийшли до нас з країн з більш високим економічним розвитком. Тому для них встановлені ліміти не є надто високими, на відміну від нас.
Висновок
Отже ми з'ясували, що таке ЛТО та навіщо він потрібен. І навіть згадали про те, як його робити. Сподіваюся в цій статті я відповіла на всі твої питання щодо особистого товарообігу. Якщо щось лишилося, пропоную продовжити в коментарях.
Дякую за увагу. Підписуйся і до зустрічі на друкованих сторінках.